Skip to main content
Vesti

HR trendovi: Izgradnja korporativnih sistema suštinski leži u timovima

By 23.09.2019novembar 3rd, 2021No Comments
HR trendovi: Izgradnja korporativnih sistema suštinski leži u timovima

30.maj 2019.godine ostaće upamćen po renomiranim predavačima koje su Poslovi.Infostud, kao organizatori konferencije, uspeli da privuku i osiguraju domaćim HR stručnjacima da upijaju znanja koja dolaze direktno sa bine. Među njima bio je i Tom Hak, direktor HR Trend Instituta – jedne od najpriznatijih institucija modernog doba kada je reč o upravljanju ljudskim resursima. Ovaj energični holanđanin je redovni govornik na istaknutim konferencijama i sa pravom nosi epitet velikog HR stručnjaka jer njegov portfolio čine impozantna imena multinacionalnih kompanija poput Oracle, Procter & Gamble, Heineken, Siemens, Deutsche Telekom i dr.

Na ovogodišnjoj HR Experience konferenciji Tom je govorio na temu kako inovativne organizacije mogu da imaju korist od promene trendova i koliko su oni važni u upravljanju talentima. Predstavio je ključne segmente o kojima bi, u cilju razvoja poslovanja, svaka kompanija trebala da razmišlja. Od momenta kada kandidat pristupa nekoj organizaciji, stiče status zaposlenog i započinje svoj razvojni put unutar kompanije. Tom smatra da je iskustvo zaposlenih od izuzetne važnosti, s tim da ono treba da se posmatra iz perspektive zaposlenih a ne poslodavaca kako to do sada praksa najčešće pokazuje. Kada se poslodavac postavi u cipele kandidata ili zaposlenih i započne razmišljanje izvan standardizovanih okvira pitajući se šta oni žele i očekuju od organizacije, onda sasvim sigurno postoji velika verovatnoća da će se, dugoročno gledano, zaposleni duže zadržati unutar kompanije što predstavlja win-win rešenje za obe strane.

S obzirom da se poslovanje većine korporativnih sistema uglavnom vezuje za pružanje usluga ili prodaju proizvoda, postavlja se pitanje kakva iskustva i emocije kreiraju korisnici/kupci kada se pomene neki brend. “Mogu li kompanije ponuditi ljudima pravo iskustvo?”, upitao je Tom i u nastavku dodao: “Realnost govori da je HR uglavnom previše spor što je razumljivo jer je većina HR sistema kreirana pre mnogo godina. Iako postoji želja za adaptacijom to nije uvek lako, jer brzina danas ima jednu od vodećih uloga – koliko brzo možete da dostavite kupljeni proizvod, kako možete da ubrzate procese poslovanja, apliciranja kandidata ili testiranja i slično”, istakao je Hak. Primera radi, test o proceni ličnosti koje aplikanti često rešavaju online, zahvaljujući digitalizaciji, HR timovi mogu da prate za koje vreme je svaki kandidat ispunio zadatak. Na taj način, već u prvoj fazi, imaju uvid o kakvom tipu ličnosti se radi što u mnogome olakšava i ubrzava procese selekcije.

Svakako jedna od najvažnijih karika u savremenom poslovanju je personalizacija. Najbolji pokazatelj da li i u kojoj meri kompanije vode brigu i grade odnos sa svojim klijentima, korisnicima ili kupcima, može se videti na jednostavnim primerima – slanjem personalizovanih čestitki, telefonskim pozivom u cilju provere zadovoljstva korisnika, ili pak nekom sličnom kreativnom metodom. Neki od poznatih brendova, poput Nike i Netflix-a, korisnicima nude opciju da sami prilagode proizvod prema svojim potrebama odnosno da gledaju sadržaj koji im je, bazirajući se na analitiku, ciljano dostupan na osnovu njihovog interesovanja.

Ovaj segment je od velikog značaja i kada je reč o unutrašnjoj strukturi kompanije. “Da li ste sposobni da ispunite individualne želje zaposlenih u vašoj kompaniji? Ovo pitanje je jedan od najlepših i najizazovnijih zadataka za HR timove – omogućiti svim zaposlenima ono što im je potrebno. Ovaj model se sve više primenjuje i kada je privlačenje talenata i kandidata u pitanju. Tradicionalno, organizacije objave konkurs za neku od radnih pozicija tražeći određeni profil osoba za koje je već unapred pripremljen kompenzacioni plan u vidu zarade, osiguranja, beneficija i dr. Međutim, ovaj trend polako odlazi u zaborav jer je sve veći broj kompanija koje nisu u potrazi za kandidatima koji se uklapaju u definisani okvir, već za osobama iz redova svojih zaposlenih koji uspešno mogu da odgovore zadacima te radne pozicije. U tom smislu, presudnu ulogu imaju tip ličnosti, sposobnosti koje ona poseduje i u kojoj meri se uklapa u kulturu kompanije”, naveo je Tom.

Ključna uloga HR-a je da u svakom trenutku mora da zna gde se svaki zaposleni nalazi u organizaciji i koja su mu zaduženja. Osnova izgradnje korporativnih sistema suštinski leži u timovima od čijih članova se očekuje da poseduju određene sposobnosti. Kroz procese merenja učinka i veština, zaposleni u ljudskim resursima mogu da regrutuju idealnog kandidata. Hak objašnjava da se ne radi o tome koga zapošljavamo unutar kompanije, već o načinu na koji se upravlja ovim procesom. A to zahteva i promenu mindset-a u mnogim HR sektorima.

Mnoge organizacije svojim primerom, društvenom odgovornošću i zaposlenima koji su zapravo najbolji ambasadori kompanije, formiraju oko sebe masovne zajednice ljudi koji već prepoznaju vrednosti i kompanijsku kulturu što može da bude od izuzetnog značaja za sve poslodavce koji razmišljaju o regrutaciji izvan svojih redova ili po outsource modelu. Na taj način se stvara “pool management” u kojem se mnogo lakše pronalaze talenti koji najbolje odgovaraju kompanijama. Digitalizacija i modernizacija dodatno je olakšala proces selekcije uvođenjem chatbot-a koji je kandidatima dostupan 24/7 za sva pitanja i nedoumice. Tom ističe da svi poslovni sistemi koriste određene komunikacijske kanale unutar kompanije, te da za neke od njih (poput Slack-a) postoji chatbot dodatak.

Kao zaključak svog izlaganja, Hak navodi da savremeni trendovi upućuju na činjenicu da i kandidati i zaposleni podjednako sve više, kao deo iskustva, očekuju da rad i procesi budu zabavni. Mnoge kompanije imaju poteškoća da stvari i aktivnosti na poslu učine zabavnim i interesantnim, ali uz malo mašte i truda to može da se promeni. Pored toga, tržište rada pokazuje da talenti imaju drugačije prioritete u odnosu na ranije godine, i da su danas ljudi u potrazi za poslovima koji imaju svrhu. Svrhu da se svet menja i učini još boljim mestom za život.

HR Experience

Rame uz rame za HR inovatorima