Skip to main content
Vesti

How do we “walk the talk”

By 14.06.2018novembar 3rd, 2021No Comments
How do we “walk the talk”

Na HR Experience konferenciji, među predavačima, se našla i Maja Nedučić iz kompanije Vega IT. Sa ponosom kaže da je pronašla ono što je oduvek želela da radi – da zajedno sa kolegama čini svaki dan ugodnijim i boljim za sve članove tima i da zajedno grade kulturu koja podstiče različitost, pravo na grešku i pravovremeni feedback.

Kompanija iz koje dolazi osnovana je pre 10 godina sa vizijom da stvore srećan i uspešan biznis, čiji će uspeh koristiti kako bi zajednicu i svet oko sebe učinili boljim mestom za život. U tom smislu, 2015. godine postaju partneri sa kompanijom Woohoo Inc. iz Kopenhagena koja aktivno istražuje i bavi se srećom na poslu.

Kako bi se održao ili podigao kvalitet rada u poslovanju svaka kompanija bi trebalo da ima zaposlene koji su odgovorni, ispunjeni i koji će raditi kao tim. “To se postiže samo ako imate poverenja u njih”, objasnila je Maja. Postoje dve osnovne stvari koje direktno utiču na sreću na poslu – rezultati koji se postižu i međuljudski odnosi sa kolegama.

Pre svega toga, treba napraviti razliku između zadovoljstva poslom i srećom na poslu, u čemu ljudi obično greše. Zadovoljstvo poslom je ono što mislimo o poslu, a sreća na poslu je ono što osećamo prema poslu. U cilju postizanja sreće uvek mogu da se uvedu aktivnosti koje onda kao lavina obično kreću od jedne do druge kancelarije pa do celog sektora a potom i na nivou cele kompanije. To se najpre započinje individualnom komunikacijom sa zaposlenima: kako se osećaju, kako im je dok rade na projektima, da li su dobili dovoljno povratnih informacija o svom radu, da li bi voleli da rade na nekim novim tehnologijama, da li misle da kompanija ulaže dovoljno sredstava kako bi se profesionalno razvijali i sl.

U Vega IT-u su uveli nove inovativne aktivnosti u cilju postizanja sreće i zadovoljstva zaposlenih na poslu. U tom smislu, prva mera koju su sproveli je prelazak sa “Vi” na “Ti”. To u mnogome olakšava komunikaciju i čini radnu klimu mnogo prijatnijom. U znak zahvalnosti za učinjeno dobro delo, u kompaniji se zaposlenima dodeljuju totemi na 24h po čemu su postali prepoznatljivi. Nakon toga totem će preći u druge ruke onoj osobi koja je učinila neko drugo dobro delo.

“Most inspiring act of kindness” je još jedan vid zahvalnosti. U pitanju je titula koja se dodeljuje u svakom kalendarskom mesecu nekom od kolega nakon anonimnog glasanja u kojem učestvuje ceo kolektiv. Tradicija je da uvek treba veličati dobra dela a ne samo osobe kao pojedince koji su ta dela napravili.

Kroz interakciju sa zaposlenima organizuju kvizove, interne radionice i predavanja tipa “Knowledge sharing”, poklanjaju teglice sa ručno ispisanim rođendanskim čestitkama, pa čak organizuju i roditeljske sastanke. Ovaj događaj nosi posebnu vrednost jer zaposleni tog dana dolaze na posao sa roditeljima i članovima svojih porodica kako bi bolje upoznali ambijent i kolektivom u kojem rade njihovi najbliži. Još jedna od mera koje su uveli jeste feedback putem anketa koje kolege daju jedni drugima. Na taj način zaposleni mogu da saznaju da li smetaju kolegama na bilo koji način, da li svojim ponašanjem rade nešto što njima ne prija i da li odgovorno rade svoj posao.

Maja je istakla da u kompaniji uvek odgovaraju na svaki upit kandidata. Kod njih se proces selekcije sastoji od izrade zadataka nakon kojih kandidati dobijaju povratne informacije. Ta praksa se odnosi na sve – čak i one koji nisu prošli. Trenutno su u fazi uvođenja još jedne novine koja će ugledati svetlost dana na njihovom zvaničnom sajtu u okviru stranice Career Page. Kako bi unapredili proces selekcije u kompaniji, kandidatima se pruža mogućnost da na ovoj stranici napišu svoje utiske o samom procesu, od trenutka kada su se prijavili na konkurs do krajnje finalizacije celog procesa.

 

HR Experience

Rame uz rame za HR inovatorima