Skip to main content
Vesti

Društvene mreže su trenutno jedan od najmoćnijih alata u regrutaciji

By 01.04.2019novembar 3rd, 2021No Comments
Društvene mreže su trenutno jedan od najmoćnijih alata u regrutaciji

Viktor Bartenjev ima više od 10 godina iskustva u oblasti ljudskih resursa. Dipolomirao je i magistrirao na Kijevskom nacionalnom lingvističkom univerzitetu na odseku za „Menadžment organizacija“.

Poseduje CIPD Certificate in Human Resources Management (CHRM). Svoju karijeru je razvijao u nekoliko internacionalnih kompanija u Ukrajini, a 2012. godine pridružuje se NIS Gazprom Neft timu u Srbiji.

U okviru kompanije NIS Gazprom Neft radio je na pozicijama internacionalnog regrutera, HR partnera i direktora OMS programa. U februaru 2018. godine dolazi na poziciju direktora Sektora za regrutaciju, selekciju i brend poslodavca.

Na konferenciji „HR Experience“ održaće predavanje pod nazivom „Culture and EVP Allliance“.

Kako biste opisali HR praksu kompanije NIS, s obzirom da je ona uzor drugima već godinama, a to vašu kompaniju i čini jednim od najpoželjnijih poslodavaca u regionu?

NIS je jedan od začetnika HR prakse u Srbiji, ujedno i kompanija koja nastoji da donosi i prati  HR trendove koji nastaju kao rezultat novih modela poslovanja i načina rada. Kompleksnost same industrije i činjenica da naš tim broji oko 11000 zaposlenih koji dolaze iz dvadesetak zemalja širom sveta nas stalno motivišu da tragamo za novim, naprednijim HR rešenjima, ali i da pažljivo razmatramo način njihove primene imajući u vidu raznolikost našeg tima i same strukture organizacije. Upravo zbog toga smatramo da tradicionalan pristup i savremeni trendovi u HR-u nisu i ne treba da budu u koliziji, već spoj i partnerstvo koji osiguravaju da uvek i svemu pristupamo na osnovu utemeljenog iskustva i ekspertize, ali sa radoznalošću i željom da stvari menjamo na bolje. To je jedan od razloga zbog kojih je NIS već godinama u vrhu  liste najpoželjnijih poslodavaca u Srbiji.

Koliko je za vas važan Employer Branding i koliko je generalno danas važno da su vaši zaposleni i vaši ambasadori?

Sve počinje od iskustva zaposlenih i toga kakvu emociju i doživljaje nose, kako ih prenose drugima. Što pre počnemo  strateški da se bavimo iskustvom naših kandidata za posao i zaposlenih, to ćemo lakše i više uticati na to da naš employer brend bude jači i vredniji.

Employer Branding je naše strateško opredeljenje, a početkom 2018. godine ustanovili smo i Employer Branding funkciju čime smo postavili jasne odrednice za upravljanje i razvoj brenda poslodavca.

Kako vidite digitalizaciju HR sektora?

Simbol digitalizacije u HR-u je sinergija procesa, saradnje, timova, iskustva i komunikacije.

Digitalizacija nam donosi šansu da bolje upravljamo očekivanjima i potrebama naših zaposlenih i potencijalnih zaposlenih,  ali i da budemo agilniji i adaptabilniji u kreiranju radnog okruženja koje nam zadaje tržište i novi stilovi rada.

Svesni smo činjenice da se digitalna pismenost sada gotovo podrazumeva i da su zbog toga i naši zaposleni, bez obzira kojoj generaciji pripadaju, dovoljno spremni i samostalni da upravljaju svojim HR iskustvom, zahvaljujući digitalnim tehnologijama i fleksibilnosti koja prati digitalizaciju.

Sve više se govori o regrutovanju putem društvenih mreža. Kako vidite taj proces selekcije?

Društvene mreže su trenutno jedan od najmoćnijih alata u regrutaciji. Za nas, kompanije, one su pouzdan  saveznik u pozicioniranju i  komunikaciji sa ciljnim grupama.

Njihov mehanizam i identitet nam daju jasne putokaze kako treba da postupamo, a na nama je da se prilagodimo i upotrebimo ih na najbolji mogući način.  Sveži diplomci, iskusni stručnjaci, afirmisani menadžeri, svaka od ovih ciljnih grupa zahteva drugačiji pristup u komunikaciji i preferira različite društvene medije, u skladu sa svojim životnim i radnim stilom. Društvene mreže čine da stalno budemo aktivni i negujemo individualni pristup sa svakim kandidatom. Podsećaju nas da je komunikacija dvosmeran proces, a povratna informacija ključ poverenja i profesionalnosti u građenju odnosa sa kandidatima. Uz društvene mreže, ne smemo da zapostavimo i druge alate regrutacije i selekcije.

Ono po čemu se Vaša kompanija ističe jeste i neprestano ulaganje u profesionalni razvoj zaposlenih. Koliko je to značajno za zaposlene, a koliko i za samu kompaniju?

– Ulaganje u razvoj zaposlenih je zajednički interes i kompanije i zaposlenih. Razvoj zaposlenih i  negovanje filozofija stalnog učenja su garant održivosti i pokretač razvoja biznisa, a za zaposlene motivator da stalno rade na sebi, da budu  bolji stručnjaci i spremni da se nose sa trendovi koje nameće njihova profesija. NIS je samo u 2018. godini uložio gotovo 240.000.000 dinara u razvoj svojih zaposlenih, a jedna smo od malobrojnih kompanija u našem regionu koja ima svoj Korporativni univerzitet za zaposlene čiji su predavači renomirani međunarodni stručnjaci, biznis i životni heroji današnjice.

Organizovali ste nekoliko skupova, konferencija, sa različitim temama iz HR sektora. Koliko vam je značajan takav vid razmene iskustava i primera dobre prakse sa kolegama iz drugih kompanija?

– Sa kolegama iz HR zajednice u Srbiji i regionu negujemo transparentan odnos i trudimo se da  jedni drugima budemo „vetar u leđa“ , savetnik i pouzdan oslonac. Upravo ti naši zajednički događaji nam pomažu da pronađemo  pravac u izazovima koje nam donosi Četvrta industrijska revolucija. Nedavno je naša kompanija bila domaćin pete u nizu Human Capital konferencije na kojoj smo razgovarali o transformaciji kompanija u dobu brzog tehnološkog razvoja i digitalizacije, novim modelima i platformama razvoja i rada koje nam donosi digitalizacija, kao i o važnosti sinergije menadžmenta kompanije i ljudskih resursa. Zaključak je da i u ovom dobu ljudi i njihova dobrobit  ostaju na prvom mestu, jer su zaposleni pokretačka snaga svake kompanije.

Tema vašeg predavanja na HR Experience je “Culture and EVP Allliance”. Koliko Vaša kompanija pridaje značaja EVP-u?

– EVP je koren brenda poslodavca, opredeljenje i partner u postavljanju prioriteta koji nas čine autentičnim među potencijalnim i sadašnjim zaposlenima. Upravo zbog toga kreiranje EVP-a zahteva sistematičan pristup i ozbiljnu internu i eksternu dijagnostiku koja nam pomaže da razumemo ko smo, koje vrednosti i kulturu živimo, šta od nas očekuje tržište,  koje vrednosti, kulturu i karakteristike treba da negujemo kako bismo privukli i zadržali talente i stručnjake u kompaniji.

Radujem se što ću sa učesnicima HR Experience podeliti našu „Culture and EVP Allience“ avanturu kojoj smo posvećeni  poslednjih godina i sasvim otvoreno razgovarati o izazovima na koje smo nailazili. Vidimo se ?

HR Experience

Rame uz rame za HR inovatorima