Skip to main content
Vesti

HR Priče: Banca Intesa – EB strategija ne treba samo da komunicira već i stvara bolje radno okruženje

By 11.07.2024jul 19th, 2024No Comments

Projekat “Ti si sve što hoćeš”, kompanije Banca Intesa, jedna je od pet pobedničkih HR praksi na ovogodišnjem konkursu Uspešne HR priče. Na nedavnoj Šestoj konferenciji HR Experience, održanoj u organizaciji Infostuda u Beogradu, ovaj projekat su ispred kompanije Banca Intesa predstavile Sanja Rajačić i Simona Vidojević. 

– Najveći deo našeg Employer branding projekta „Ti si sve što hoćeš“ leži u pripremi, osluškivanju i želji da napravimo pozitivnu promenu po meri svih nas, rekle su Sanja i Simona.  

Kada si spreman da pitaš moraš biti spreman i da nešto uradiš 

– Sve je počelo kao težnja HR-a i tima PR-a i marketinga da napravimo zaokret u komunikaciji prema našim sadašnjim, ali i potencijalnim zaposlenima u vremenu u kojem se mnogo toga promenilo, pa i na tržištu rada. Tokom 2023. godine sproveli smo interno istraživanje koje se odnosilo na zadovoljstvo benefitima i prostoru za njihovo unapređenje. Anketa je distribuirana svim zaposlenima, kojih u Banci ima 3100, a svoje odgovore dalo je više od 2000 zaposlenih, objasnile su Sanja i Simona.  

Ističu da su godinu dana ranije ispitivali zajedno sa UNICEF-om politike i prakse po meri porodice, a 2021. godine je opsežno istraživanje zadovoljstva zaposlenih sprovela i njihova matična banka Intesa San Paolo.  

Pratili smo i analizirali šta kažu zaposleni kroz sve ove ankete, a skupljali smo informacije i na druge načine, na primer analizom tržišta i izlaznih intervjua i sve je ukazivalo da postoji prostor za poboljšanje seta benefita, a posebno onih koji se odnose na zaposlene koji su roditelji, a njih je u našoj banci 2.600, rekle su Sanja i Simona i dodale:  

– Shvatili smo da ne samo da imamo dovoljno podataka za komunikacionu kampanju, već da možemo da pokrenemo mnogo veće promene u oblastima koje su za zaposlene važne, a to je pre svega balans privatnog i poslovnog života, naglasila je Sanja Rajačić i istakla: Izneli smo pred menadžment predloge kako da budemo još bolje mesto za rad. Uskoro je kreiran naš EVP koji smo komunicirali pod krovnom porukom #TISISVEŠTOHOĆEŠ 

Naredni koraci EVP tima bili su usmereni ka povećanju zadovoljstva zaposlenih i bili su podeljeni u tri kategorije: proširenje seta benefita, unapređenje projekata i aktivnosti koje povećavaju zadovoljstvo zaposlenih i podržavanje koleginica i kolega u životnom stilu kakav žele i van radnog vremena. 

Proširenje seta benefita jer je „dobro neprijatelj boljega“ 

– Smatramo da je dobro najveći neprijatelj boljega, te smo analizirali pored anketa i drugih povratnih informacija i EVP koji je nuđen i od strane drugih kompanija i to ne samo na našem tržištu već i globalno, naglasila je Sanja Rajačić.  

– Krajem 2023. Banca Intesa je pored postojećih, već značajnih benefita kao što je, na primer, privatno zdravstveno osiguranje i međunarodni zdravstveni program – Best Doctors, uvela dodatne benefite: povećanje broja dana godišnjeg odmora  – maksimalan broj dana godišnjeg odmora povećan je za dodatna dva dana; za koleginice i kolege koje rade u ekspoziturama i regionalnim trezorima, dodatna tri dana godišnjeg odmora na osnovu radnog mesta. Posebno važan benefit je i proširenje prava na korišćenje dana plaćenog odsustva, kazala je Rajačić. 

Naše zaposlene je posebno obradovalo što su dobili dan plaćenog odsustva za rođendan. Uvedeno je dodatnih 10 dana plaćenog odsustva (uz postojećih 5) povodom usvajanja deteta za oba roditelja; jedan dan za negu i brigu o roditeljima zaposlenog i 3 dana za druge lične potrebe zaposlenog. 

Inicijative usmerene na aktivnosti koje povećavaju zadovoljstvo zaposlenih 

Obe naše sagovornice su sa ponosom istakle da je od juna 2023. godine Banca Intesa je realizovala ThinkUp radionice – seriju razgovora sa stručnjacima na teme kao što su emotivna i socijalna inteligencija, roditeljstvo, kako podstaći inovativni, preduzetnički duh, dobrobit zaposlenih i mnoge druge.  

– Banka je u 2023. godini obezbedila posebne dane za brigu o zdravlju zaposlenih organizujući specijalističke ultrazvučne preglede prostate i dojki u Beogradu, Novom Sadu i Nišu, kao i dva specijalizovana panela na temu ženskog i muškog zdravlja koji su snimani i postavljeni na interni portal kako bi koleginice i kolege širom Srbije mogle da pogledaju. Takođe, lansiranjem nove HR platforme #People, kreiran je poseban wellbeing odeljak CareLab koji sadrži sadržaje sa preporukama i inicijativama usmerenim na mentalno, fizičko i emocionalno zdravlje, rekle su naše sagovornice. 

Obe su naglasile da je zadovoljstvo zaposlenih povezano i sa zadovoljstvom i zdravim životnim navikama i van radnog vremena, pa je stoga banka omogućila zaposlenima besplatan premium pristup My fit world aplikaciji, online anonimno psihološko savetovanje, pogodnosti za korišćenje Fit pass usluge i brojne komercijalne popuste kod partnera banke.  

Employer branding kampanja usmerena pre svega na zaposlene 

Kako kažu employer branding u mnogim kompanijama okrenut je isključivo ka javnosti i potencijalnim kandidatima, dok u njihovom timu veruju da im je ciljna grupa pre svega kolega ili koleginica.  

– Samo na taj način možemo iskreno ispričati priču pod krovnim sloganom #TISISVEŠTOHOĆEŠ”, istakle su Sanja i Simona objasnile kako je tim organizovan u okviru banke: 

– Misija employer branding tima koji čine kolege iz dva sektora – HRO i Marketing nije isključivo da kreira  komunikacionu platformu Banke, već da inicira promene i unapređenje politika i praksi na nivou organizacije. Ultimativni cilj je povećanje zadovoljstva zaposlenih i employer branding koji jača iznutra. Naš cilj nikada nije bio i nikada neće biti lep post, već iskrena priča koja je potkrepljena iskustvima i pričama naših ljudi. Izuzetno nam je drago što naši zaposleni samoinicijativno često dele te postove na svojim privatnim profilima, a naše najgledanije objave u proseku imaju preko 160.000 pregleda i više od 400 interakcija sa objavom, rekla je Simona Vidojević. 

Osvrnula se i na rezultate poslednjeg ispitivanja među zaposlenima koje je sprovela njihova matična Grupa u julu prošle godine, koji su pokazali da je prosečna ocena ukupnog zadovoljstva 77%, što značajan porast u odnosu na zadovoljstvo iskazano u istoj anketi 2021. godine (64%).   

– Sve ove promene iznutra iznedrile su rezultate koji su prepoznati i van kompanije pa je Banca Intesa dobila nezavisna priznanja kao poželjan poslodavac.  Banca Intesa zauzela je prvo mesto u kategoriji “Banke i osiguranja” i našla se na 24. mestu među poslodavcima Srbije za 2023. godinu, što je lista koju kreira The Employer Branding Agency. Banka je i dobitnik priznanja “Prijatelj porodice 2023“ u kategoriji velikih privrednih društava koju dodeljuju Ministarstvo za brigu o porodici i demografiji i Privredna komora Srbije”, rekle su Sanja Rajačić i Simona Vidojević ispred kompanije Banca Intesa. 

HR Experience

Rame uz rame sa HR inovatorima