Skip to main content
Vesti

HR Experience po drugi put okupio HR stručnjake iz zemlje i sveta

By 03.06.2019novembar 3rd, 2021No Comments
HR Experience po drugi put okupio HR stručnjake iz zemlje i sveta

Strukturne promene, employer branding, privlačenje talenata, digitalizacija HR-a i wellbeing obeležili ovogodišnju HR Experience konferenciju.

Druga po redu HR Experience konferencija, održana 30.maja u beogradskom hotelu Metropol Palace, okupila je najveće stručnjake i predavače iz oblasti HR-a koji su podelili svoja iskustva i trendove koji se uveliko dešavaju kao i one koji polako ulaze na mala vrata kada su tržište rada i poslovanje kompanija u pitanju. Za razliku od prošle godine, organizatori konferencije Poslovi.Infostud, ovoga puta su obezbedili još bogatiji i sadržajniji program koji je obuhvatio teme kako na lokalnom, tako i na regionalnom i globalnom nivou.  Kroz interaktivni koncept renomirani učesnici-predavači animirali su posetioce i u direktnoj komunikaciji sa njima davali konkretna rešenja na primerima iz prakse.

Uvodni govor održala je Sonja Ćetković direktorka Poslovi.Infostud, pokušavajući da ukaže na velike promene i probleme na tržištu rada koje se dešavaju usled talasa migracija stanovništva. Podizanje svesti o problemu odliva, ne samo obrazovanih ljudi, i brzo prilagođavanje trenutnoj situaciji mogli bi da obezbede benefite zaposlenima, kompanijama i čitavom društvu. To je ujedno bila i najava za panel diskusiju sa temom “Tržište rada u regionu” u kojem su, pored Sonje, učestvovali i Nermana Ajanović, šef razvoja i marketinga posao.ba iz Bosne i Hercegovine, Igor Žonja, direktor moj-posao.net iz Hrvatske i Leoš Černý šef razvoja www.prace.cz iz Češke.

Max Blumberg, osnivač Blumberg Partnership, jedne od top 50 konsultantskih agencija specijalizovana za analitiku radne snage i prodaje, kroz svoju prezentaciju predstavio je sistem poznat kao “People Analytics” koji kompanijama mogu pomoći u proceni predviđanja napretka zaposlenih i novozaposlenih. Model predikcije uz određene faktore može da determiniše nivo uspešnosti kandidata koji apliciraju za različite radne pozicije. Na ovaj način HR sektor znatno unapređuje proces zapošljavanja a kod analize zaposlenih čini ceo proces isplativim za ko

mpanije.

Viktor Bartenjev, koji radi na poziciji direktora sektora za regrutaciju, selekciju i brend poslodavca u kompaniji NIS Gazprom Neft Srbija, govorio je na temu izgradnje i unapređenja korporativne kulture koja je temelj za EVP (Employee Value Proposition). Na primeru samog NIS-a predstavio je strategiju koju su definisali unutar tima i krenuli put njene realizacije.

Na konferenciji se nastavlja tradicija uspešnih HR priča sa ciljem promocije dobrih praksi koje vode do lakšeg zaposlenja. Od mnogobrojnih kompanija koje su se prijavile, stručni žiri je odabrao predstavnike iz 5 kompanija koji su posetiocima predstavili svoje projekte. Predstavljene su sledeće prakse: Next Generation Internship (Sofija Nikolić), Challenge Direct Media (Ivana Mihajlović), Pročitao/la sam blog (Predrag Spasojević), Lean i uloga HR-a (Žaklina Teofilović, Marina Atanasoski) i Family Friendly Tim (Bojana Topalović).

Nakon predstavljenih projekata, pobednicima su, po glasanju publike, uručene nagrade. Najviše glasova osvojila je HR priča koja dolazi iz kompanije VIP Mobile, drugo mesto je pripalo Hooloovoo, a treće 30Hills kompaniji.

HR Experience je ugostio još jednog stručnjaka. U pitanju je predstavnik iz Holandije, Tom Haak koji je stekao veliko iskustvo radeći sa kompanijama Phillips, KPMG, AON i Arcadis, da bi potom rad nastavio na poziciji direktora prestižne institucije – HR Trend Institute. Kroz ključne tačke u svojoj prezentaciji predstavio je trendove u akviziciji talenata, koliko je personalizacija zaposlenih/korisnika bitna, da su brzina u pružanju usluga neke kompanije i iskustvo korisnika koji koriste tu uslugu od velike važnosti za izgradnju dobrog imidža. Činjenica je da kandidati sve više traže poslove koji imaju svrhu i da zaposleni na visokim pozicijama treba da razmišljaju o tome. Ono u čemu još uvek mnoge firme imaju poteškoća je da aktivnosti na poslu učine zabavnim te bi na taj način pozitivno uticali na zaposlene.

Bruce Greenhalgh, renomirani i priznati ekspert koji trenutno radi kao globalni klinički lider u zdravstvu British Telecoma, podelio je svoja iskustva na temu opšteg dobra zaposlenih. Termin Wellbeing koji se sve češće upotrebljava odnosi se upravu na taj segment. On smatra da usled brzog tempa i promena u našem okruženju, kompanije imaju sve veći izazov da kod svojih zaposlenih održe optimalnu produktivnost. Rešenje je Mindfulness, vežba koja um prirodno dovodi u stanje mira čime se dugoročno ostvaruju brojni benefiti. On se bori da ova tehnika zaživi u svim kompanijama.

HR Experience

Rame uz rame sa HR inovatorima