Skip to main content
Vesti

Delhaize Serbia: Ide Flex – mladi biraju kada i koliko rade

By 24.06.2024jun 26th, 2024No Comments

Šesta konferencija HR Experience, u organizaciji Infostuda, održana je 30. maja u Sava centru u Beogradu i na njoj su tradicionalno predstavljene najuspešnije HR priče po mišljenju nezavisnog žirija u sastavu Aleksandra Dutina, Ivanka Novaković i Žaklina Teofilović.  

“Uspešne HR priče” je projekat koji se već 6  godina realizuje u okviru konferencije “HR Experience”, promovišući razmenu praktičnih znanja i iskustava stručnjaka iz domena ljudskih resursa, a zarad unapređenja ove oblasti u našoj zemlji. 

Projekat “Ide Flex”, kompanije Delhaize Serbia, jedna je od 5 najuspešnijih HR priča koje su izabrane među 42 prakse pristigle na ovogodišnji konkurs.  

Šta je Flex? 

Flex je model radnog angažovanja mladih od 15 do 26 godina u prodavnicama ove kompanije. Mladi biraju kad i koliko rade za svoj džeparac: 9, 12 ili 16 sati nedeljno, radnim danima i/ili vikendom, pre podne, u međusmeni ili popodne. Pored toga, zavisno od slobodnih mesta, mladi angažovani preko ovog modela imaju mogućnost i da izaberu prodavnicu Deleze Srbija u kojoj će raditi, zavisno od blizine mesta stanovanja ili fakulteta. Kada je u pitanju zarada, ona zavisi od broja radnih sati, ali i dužine kontinuiranog angažovanja – posle tri i šest meseci, cena sata se uvećava. 

U pitanju je inovativni model radnog angažovanja na našem tržištu, te je zbog toga, zbog povoljnosti koje se na našem tržištu mladima retko nude, kao i zbog uspešne “Ide flex” kampanje, ovaj projekat široko poznat i van poslovne i HR zajednice. 

Model radnog angažovanja prilagođen mladima 

– Ovakav model rada, iako poznat u svetu, nije bio posebno aktuelan na tržištu Srbije, te smo kao kompanija istupili i ponudili odličan model. Uspeli da privučemo više od 17.000 mladih da se prijave, a angažovali smo oko 5.000 njih u gradovima širom Srbije. Ide Flex model uspostavljen je sa ciljem popunjavanja upražnjenih pozicija u našim prodavnicama, kao i sa ciljem pružanja mogućnosti mladima da radeći fleksibilno radno vreme zarade za džeparac i steknu prve radne navike i iskustva, rekli su Nemanja Ković i Boško Ilijev, koji su na konferenciji HR Experience ispred kompanije Delhaize Serbia predstavili projekat “Ide Flex”. 

Oni su objasnili zašto je kompanija Delhaize Serbia pokrenula ovaj projekat:  

Da bismo ojačali timove u prodavnicama sa mladom radnom snagom, da bismo im kao društveno odgovorna kompanija pružili mogućnost da steknu prva radna iskustva, zarade ozbiljan džeparac, da bismo najbolje nagradili super stipendijama i osnažili mlade, podržali njihovo osamostaljivanje i ulazak u poslovni svet, istakli su predstavnici Delhaize Serbia. 

O počecima projekta Nemanja i Boško su rekli:  

– U oktobru 2022. godine uspostavljen je Flex model. Te godine smo sproveli merenje svih aktivnosti i utvrdili koliko je tačno vremena i ljudi potrebno za realizaciju. Definisali smo vremenske prozore za aktivnosti, promenili gomilu internih pravila i procedura, utvrdili gde će nam mlade snage biti najpotrebnije, napravili probni model i krenuli sa testiranjem u 20 pilot radnji. 

Promotivna kampanja: sleng i pojačanje 

Po uspostavljanju modela usledila je snažna promotivna kampanja, inspirisana mladima, njihovim hobijima i slengom, a paralelno, u kompaniji je osnovan i zaseban tim zadužen za koordinaciju ovog modela na liniji kandidati – prodavnice – omladinska zadruga.  

Kompanija je promociju počela od svojih zaposlenih – internom kampanjom. Ona je realizovana u dva pravca i sa dva cilja: privući decu zaposlenih i promovisati Ide Flex model među zaposlenima, jer je njihova podrška realizaciji bila ključna. Moto interne kampanje bio je: IDE FLEX, IDE POJAČANJE! Dodatne komunikacije su bile takođe u skladu sa ciljevima projekta: stižem da pomognem, dolazim da naučim, radujem se da učim od vas, želim da budem što bolji kolega. 

Nakon interne, na red je došla i eksterna promocija. Headline eksterne kampanje je bio IDE FLEX! Dodatne komunikacije su naglasile osnovne prednosti ovog angažovanja: biraj kad i koliko radiš za ozbiljan džeparac, biraj kad i koliko radiš i uskladi školu i posao, biraj kad i koliko radiš i obezbedi Maxi stipendiju 

Kampanja je uključila televiziju, autobuska stajališta, društvene mreže, radio. O njenom uspehu kampanje govore brojevi koje su predstavili Nemanja Ković i Boško Ilijev, ali i broj prijava koje su od kraja 2022. godine do kraja 2023. premašile 12.000 mladih.  

Stipendije za “flexovce” koji su imali najbolje ocene u školi i na poslu 

– Kako nam je od samog početka bilo važno da škola ne ispašta zbog posla, obezbedili smo i „Ide Flex“ stipendije kao dodatni motiv mladima da uče, razvijaju sebe i svoja znanja i sutra budu još uspešniji ljudi. Prve stipendije dodelili smo u septembru 2023. godine za najboljih 50 „flexovaca“ koji su imali najbolje ocene i u školi i u na poslu, a ovo će postati tradicija i za generacije koje dolaze, rekli su Boško Ilijev i Nemanja Ković. 

Dodali su da je „Ide Flex” omogućio mladima da zarade novac i steknu svoja prva radna iskustva, a da time ne ugroze svoje školovanje, što je retka prilika na našem tržištu rada.  

A šta je dobila kompanija Delhaize Srbija?

– Model „Ide Flex“ osnažio je naše timove u radnjama, a mi smo dobili sjajne mlade ljude voljne da uče i rade, stiču nova iskustva i poznanstva. Kompanija je takođe mnogo dobila ovim projektom: podmlađivanje radne snage, popunjavanje upražnjenih pozicija u radnjama, pomoć kolegama u radnjama, promena percepcije poslodavca, posebno među mladim ljudima. U radnjama i timovima pojavila se nova i drugačija energija, zaključili su Boško Ilijev i Nemanja Ković ispred Delhaize Serbia. 

 

HR Experience

Rame uz rame sa HR inovatorima