Skip to main content
Vesti

HR EXPERIENCE: Nagrađene najbolje HR priče i dodeljena prva Employer branding nagrada u Srbiji!

By 04.06.2021novembar 3rd, 2021No Comments
HR EXPERIENCE: Nagrađene najbolje HR priče i dodeljena prva Employer branding nagrada u Srbiji!

Na trećoj po redu konferenciji HR Experience, održanoj 27.maja, predstavljeno je 5 uspešnih HR priča, koje su se takmičile za glasove učesnika konferencije a dodeljena je i po prvi put i Employer branding nagrada za najuspešniji projekat brendiranja poslodavaca koji je sproveden u Srbiji!

Ovo priznanje je u ime Atlantic grupe ponela Tina Miličić koja je u toj kompaniji zadužena za kulturu i EB.

Tina Miličić i Isidora Maksimović

Tina Miličić i Isidora Maksimović

Prva employer branding nagrada u Srbiji zapravo se nadovezala na već postojeći projekat “Uspešne HR priče” koji Poslovi Infostud organizuju treću godinu za redom. Ovaj put prijavljena je 31 HR praksa od kojih je stručni žiri u sastavu Jelena Mimić Milanović (Continental Automotive), Natalija Pešić (A1) i Bojan Rošić (Microsoft) odabrao 5 najboljih koje su prezentovane na HR Experience konferenciji.

Employer Branding nagradu za 2021. dodelio je stručni žiri, a uručila je Isidora Maksimović, ispred Employer Branding Studija, koja je podsetila da je, iako prva EB nagrada ovog naziva u Srbiji, to priznanje zapravo nastavak dugogodišnje tradicije.

– Sajt Poslovi Infostud je još 2008. godine dodelio nagradu “Najbolji poslodavac”, a nakon toga su dodeljivane i nagrade za najbolji proces selekcije i najatraktivnijeg, najpoželjnijeg, poslodavca. Tada se to još uvek nije zvalo employer branding, ali to jeste bilo to. Stoga je odluka da ove godine dodelimo prvu EB nagrada u Srbiji pod tim imenom došla prirodno – rekla je Isidora Maksimović.

Pobednike u konkursu za najuspešnije priče iz domena HR prakse odabrala je publika na konferenciji, a nagrade je uručila direktorka sajtova za zapošljavanje i ljudske resurse Poslovi Infostud Sonja Ćetković.

Među najuspešnijim HR pričama, pobedila je HR priča Isidore Ušendić Stošić iz kompanije Zuhlke engineering – „Flexible Comp&Ben options for employee”. Na drugom mestu je “The Blue is New Red”, Atlantic grupe koju je predstavljala Tina Miličić, a na trećem mestu je NIS, sa Ivanom Markovićem koji je predstavio projekat “Platforma Poštovanje, pre svega”. Među pet najboljih u izboru žirija, za glasove učesnika konferencije, nadmetale su se i priče o HR praksama kompanije UMLAUT, ispred koje su priču „Cultural Architects“ ispričali Jelena Jevrić i Boban Pavlović, kao i WEBCentric d.o.o „Outsource dela poslovanja – u selo!“, koju je predstavila Jovana Marković.

Ono što je zajedničko pobedničkoj HR priči kompanije Zuhlke engineering i priči Atlantic grupe koja je među HR pričama osvojila drugo mesto ali je ponela prestižnu nagradu Employer branding 2021. godine, jeste to da, služeći se rečima Tine Miličić, “svaka dobra priča počinje drastičnim, ne tako lepim trenutkom”.

I za Zuhlke engineering i za Atlantic grupu to je bilo suočavanje sa situacijom da kompanije ne dobijaju dovoljan broj kvalitetnih prijava na oglase za posao. Obe kompanije su istražile o čemu se radi i šta to njihovi potencijalni i sadašnji zaposleni žele. Umesto da su se bavili “šminkanjem” svog imidža u javnosti, prvo su predstavile rezultate svog uvida biznis menadžmentu a potom počele da rade na tome da se promene iznutra, da zaista kao poslodavac ponude to što je potrebno ljudima kako bi želeli i bili motivisani da rade u njihovim kompanijama.

Priča koja je osvojila treće mesto, “Platforma Poštovanje pre svega”, koju je u ime kompanije NIS, predstavio Ivan Marković, takođe je bila pokrenuta iz potrebe, iz shvatanja da mora da postoji nulto tolerisanje nepoštovanja ljudi u kompaniji, te da je potrebno iznaći sistemske načine kako pratiti i omogućiti podršku zaposlenima u sistemu koji broji više od 11.000 ljudi.

Pobednička HR priča: Najveći benefit za inženjere je fleksibilnost izbora benefita

Najuspešnija HR priča, koju je predstavila Isidore Ušendić Stošić u ime kompanije Zuhlke engineering – „Flexible Comp&Ben options for employee”, priča iskren i transparentan put od problema da se privuku najkvalitetniji kandidati i motivišu zaposleni, do uspeha koji se meri rastom zaposlenih i poslovanja.

Isidora Ušendić Stošić i Sonja Ćetković

Isidora Ušendić Stošić i Sonja Ćetković

Zühlke je internacionalna inženjerska kompanija, koja je osnovana 1968. godine u Švajcarskoj i sada posluje u 10 zemalja u Evropi i Aziji. Kompanija se bavi razvojem hardware-a i software-a za klijente iz različitih sektora. Isidora Ušendić Stošić je naglasila da se ova HR priča odnosi samo na Zühlke Serbia. Kancelarija u Beogradu osnovana je 2013, trenutno ima više od 130 zaposlenih i 80% su inženjeri. Isidora je rekla da su 2018. godine shvatili da je dinamika na tržištu IT talenata promenila njihov standardni model “isto za sve” koji više nije bio kompetitivan.

Sledeće godine, provera tržiša je pokazala da su plate i benefiti u skladu sa praksama drugih kompanija. Međutim, potrebe zaposlenih su različite u zavisnosti od životne faze, zbog čega su očekivali više fleksibilnosti od kompanije. Kako bi odgovorili na ovaj izazov HR tim Zühlke Serbia je 2019. godine detaljno analizirao potrebe zaposlenih. Odgovori su bili različiti: “Ja želim da radim i zaradim više”, “Ja želim da smanjim angažovanje na 80%”, “Ja ne idem u teretanu i ne koristim trening budžet – želim da moja plata bude veća”, “Meni bi prijalo fleksibilno radno vreme i više odmora”.

Odlučili su da kao poslodavac budu fleksibilniji i ponude, uz regularnu, i dve dodatne opcije za zaposlene:

REcharge: za one kojima bi prijalo fleksibilno radno vreme i više odmora i REady: za zaposlene koji žele da rade i zarade više. Velika pažnja je posvećena komunikaciji ovih modela. Organizovan je sastanak svih zaposlenih, sesije sa HR-om, sastanci timova 1:1 sa linijskim menadžerom. HR je napravio internu sharepoint stranicu. Pitanja i odgovori (Q&A) su dodati na internu stranicu kako bi se zaposlenima dodatno objasnilo šta svaka opcija podrazumeva i otklonile sve nejasnoće.

U cilju promocije nove EB strategije sačinjeni su i posteri sa opisima paketa. Tokom novembra i decembra 2019. godine zaposleni su birali na kom paketu će biti tokom naredne godine. Osim definisanja koncepta, plana komunikacije, plana promene, poseban izazov je bilo i preciziranje pravnog okvira.

Zadovoljstvo zaposlenih je poraslo, posebno time što imaju mogućnost izbora. Zadovoljstvo ukupnom kompenzacijom je pokazalo najbolji rezultat u poslednjih 5 godina, a i zadovoljstvo zaposlenih kompanijom se povećalo u odnosu na prethodnu godinu.

Zuhlke je uspeo da zadrži postojeće zaposlene i raste tokom 2020. U prvom kvartalu 2021. godine ima već 24 prihvaćene ponude a kompanija je ostvarila bolje prihode za 15% u odnosu na 2019. godinu. I dalje ćemo raditi na evaluaciji i unapređenjima ali ovu vrstu fleksibilnosti vidimo kao pravac za budućnost – zaključila je Isidora Ušendić Stošić.

Employer branding nagrada: Plavi okovratnici

Atlantic grupa, predstavila je svoju HR priču, kojom je i započela proces redefinisanja kompanije kao poslodavca, što je rezultiralo i nagradom Employer branding 2021. Tina Miličić, koja je u Atlantiku više od 7 godina, naglasila je da iako Atlantic grupu svi najbolje znamo po ukusima koje stvara, Štarku i Grandu, u pitanju je ne samo proizvodna kompanija sa 16 proizvodnih pogona, već i distributer najvećih sv brendova u regiji i šire, sa 17 distributivnih centara. Kompanija ima 40 tržišta, posluje u 8 zemalja i zapošljava 5.300 ljudi, od kojih je nešto manje od polovine, 2.200, zaposleno u Srbiji.

Za Atlantic sve je počelo sponzorisanom objavom na Fejsbuku, gde su, kako je Tina rekla, ljudi skloniji da budu iskreni i otvoreni nego na LinkedInu. Atlantic grupa je objavila da traži magacionere i povratna informacija im je jasno dala do znanja da kao poslodavac za tu ciljnu grupu nisu dobro percipirani. U situaciji gde u Srbiji već vlada nestašica kvalitetne blue collar radne snage, situacija je doživljena kao alarmantna. Odatle i naziv HR priče “Plavo je novo crveno”.

Nakon analize postojeće situacije na tržištu rada i uslova koje Atlantic Grupa nudi za bluecollar pozicije u distribuciji, tim je zajedno sa biznisom, oblikovao nove ponude i radnog okruženja za bluecollar zaposlene koja zadovoljava njihove sadašnje potrebe i želje: podizanje plata, uređivanje smenskog rada (ne radi se vikendom, prekovremeno se plaća), definisanje karijernog puta i edukacija za razvoj i napredak, dodatni benefiti (redovan dodatak za Božić, regres, uključene besplatni sistematski pregledi, sportske aktivnosti, razni popusti na kupovinu na rate, pogodnosti kod banaka). O novim uslovima potencijalne kandidate Atlantic grupa je obaveštavala kroz employer brending kampanju „Radi posao koji se zaista isplati“.

Shvativši da ciljna grupa želi jasnu, jednostavnu i transparentnu komunikaciju, kreirali su nove kanale komunikacije i pojačali i prilagodili već postojeće. Otvorili su stranicu magacioneri.rs kako bi omogućili komunikaciju skrojenu po meri ciljne grupe. Tu su transparentno davali informacije o uslovima rada (plata i ostali uslovi mogli su da se saznaju putem telefona).

Stavljen je fokus na ono što Atlantic grupa nudi kao poslodavac, a kandidatima je omogućena jednostavna prijava (telefonom ili putem e-maila). Preko MIDAS-a distribuiran je sadržaj sa Infostuda na, za ciljnu grupu relevantne, medijske portale. Targetirani sadržaji za podizanje svesti o Atlanticu kao poslodavcu za bluecollar pozicije su komunicirani široj javnosti i preko bilborda i autobusa, na ciljanim područjima gde se najviše kreću ljudi koji pripadaju bluecollar radnoj snazi – navela je Tina Miličić.

Kada je tako pristupljeno, na konkurs povodom proširenja redovnog poslovanja se prijavilo 190 ljudi (dva puta više nego na ostale konkurse za iste pozicije tokom 2019.). Potom je sledio drugi talas zapošljavanja, povodom preuzimanja novih principala – Saponie i Kandita i proširenja operativne prodaje internih principala Cedevite i Štarka.

Potom je 13. decembra otvoren konkurs za 92 novozaposlena. Na konkurs se prijavilo 2.700 ljudi i pozicije su zatvorene do 21. januara iduće godine. Za sve novozaposlene je organizovan događaj zajedničkog uvođenja u posao.

Nepoštovanje ne sme biti opcija

Da se vratimo trećoj najuspešnijoj HR priči, onoj koja dolazi iz NIS-a, a tiče se platforme Poštovanje pre svega. Ivan Marković je naglasio da NIS čini 11.000 ljudi koji se osećaju poštovanim u različitoj meri, koji prolaze kroz različite situacije, privatno i profesionalno. Nakon što je NIS definisao stubove svog Brenda poslodavca, a to su lični razvoj, izazovan posao, priznanje za performans i poštovanje, shvatili su i bili dovoljno hrabri da prioritet daju onome što je neophodan uslov rada s ljudima: poštovanju. Ispričao je put kreiranja Platforme “Poštovanje pre svega”, kao ključnog instrumenta za izmenu kompanijske kulture. NIS se posvetio pružanju podrške svim zaposlenima i preventiranju i preduzimanje mera protiv svih ponašanja koja nisu u skladu sa vrednostima kompanije i korporativnom kulturom.

Kako bi to bilo moguće, uspostavljeni su dodatni mehanizmi: Chief Ethics Officer (Savetnik za etiku), Tim za psihološku podršku i Lice za podršku u slučanju sumnje na mobing. Posebno važno je što je Savetnik za etiku, Chief Ethics Officer, osoba iz top menadžmenta, koja pored svojih redovnih dužnosti ima posvećenost, ovlašćenja ali i autoritet da se bavi pitanjima etike. Ivan je naglasio da je neuporedivo lakše definisati stubove employer branda, nego naći najbolji način da se primene u praksi, a potom ih i istinski i kontinuirano implementirati.

Zaposleni znaju da želimo da sprečimo i pomognemo u situacijama: Vređanje dostojanstva, ugleda, ličnog i profesionalnog integriteta, ismejavanje ili diskriminacija po bilo kom osnovu – rekao je Ivan.
Platforma “Poštovanje pre svega”, brošure i komunikacija o međuljudskim odnosima, kao i tim psihologa, postoje i da pomognu u Izazovima u prevazilaženju neprijatne situacije koja utiče na psihološku stabilnost i mentalno zdravlje, kada ne znaju kako da se nose sa pritiskom, da iskažu svoj stav, osećaju se bespomoćno i neprihvaćeno od strane svog tima. Takođe, ozbiljno se pristupa svakoj sumnji na vršenje mobinga nad zaposlenima.

Informacije i emocije

Među pet najuspešnijih HR priča stručni žiri je izabrao i priču „Cultural Architects“ kompanije Umlaut koju su predstavili Jelena Jevrić i Boban Pavlović. Oni su ispričali kako ih je pandemija COVID-19 podstakla da osnaže svoje zaposlene, više se povežu i ojačaju kulturu i identitet kompanije. To su činili kroz interni EB projekat, koji je sadržao različite aktivnosti, i kako sami kažu, nije uvek sve bilo merljivo kroz KPI, ali podaci koje prate kroz on-line aktivnosti, formalno i neformalno istraživanje pulsa zaposlenih i ukupno zadovoljstvo poslom, govore u prilog uspeha njihovog projekta kulturnih arhitekata. Kreirali su, između ostalog, lokalnu intranet stranicu koja sadrži dva glavna odeljka:umlaut ljudi: odeljenja, odbor za zaposlene, novozaposleni, uputstva, upiti, slike i videi i odeljak umlaut kultura: biblioteka, videi sa radionica i predavanja, leksikon, kuhinja, bioskop.

Uz podršku arhitekata kulture, fokusirali su se na transparentnu I čestu komunikaciju, kreirali Teams Home Office grupe, osim poslovnih i zdravstvenih saveta, razmenjivali su i šale i bili podrška za private izazove. Formalna komunikacija je bitna ali se kroz neformalnu komunikaciju kreiraju emocije – zaključili su Jelena i Boban.

Outsource dela poslovanja – u selo!

Iza pete najuspešnije HR priče intrigantnog naziva „Outsource dela poslovanja – u selo!”koju je ispred WEBCentric d.o.o, predstavila Jovana Marković, stoji zanimljiv i društveno odgovoran projekat. WEBCentric je firma koja automatizuje poređenje cena proizvoda na velikom broju sajtova za online trgovinu, ima više od 110 zaposlenih i preko 700 klijenata.

Šta je uradio Webcentric? Oni već pet godina otkrivaju talente i afinitete osoba koje ili nisu imale mogućnosti da se školuju, ili nisu hteli da napuste svoje rodno mesto i profesionalno usavršavamo osobe sa nižim ili srednjim kvalifikacijama i daju im šansu da rade u manje razvijenim sredinama, uglavnom njihovim rodnim mestima, otvarajući radna mesta koja nisu vezana za poljoprivredu.

HR priča koju su predstavili na ovogodišnjoj konferenciji HR Experience govori o zapošljavanju mladih iz opštine Alibunar, pružanju obuke u Beogradu, a zatim sledi povratak u novoizgrađenu kancelariju u selu Novi Kozjak (opština Alibunar). U poslednjoj fazi projekta, rade redovne evaluacije, unapređivanje i usavršavanje zaposlenih.

HR Experience

Rame uz rame sa HR inovatorima